Mieszkańcy Lubonia od dłuższego czasu borykają się z poważnym problemem związanym z dostępem do bankomatu PKO Banku Polskiego, znajdującego się przy ulicy Sikorskiego 3. Utrudnienia, jakie napotykają, stają się coraz bardziej wyraźne, a ich konsekwencje dotykają nie tylko osoby z ograniczeniami ruchowymi, ale także starszych mieszkańców oraz rodziców z małymi dziećmi.
Zgłaszane przez mieszkańców Lubonia trudności w korzystaniu z bankomatu są wynikiem fatalnego stanu schodów oraz podjazdu dla osób niepełnosprawnych. W obliczu takiej sytuacji, wypłata pieniędzy z bankomatu zamienia się w niełatwe, a często wręcz upokarzające zadanie. Sytuacja ta nie tylko rodzi frustrację, ale również stawia pod znakiem zapytania kwestie bezpieczeństwa. Osoby starsze oraz rodzice z wózkami dziecięcymi również napotykają na trudności, a ich potrzeby są często pomijane.
W związku z rosnącymi głosami mieszkańców, redakcja „Gazety Lubońskiej” postanowiła zwrócić się jeszcze w styczniu br. do Urzędu Miasta Luboń oraz do centrali PKO Banku Polskiego z zapytaniem o planowane działania w tej sprawie.
Odpowiedź, którą otrzymaliśmy z Urzędu Miasta Luboń brzmiała: „Bank PKO BP podjął decyzję o likwidacji bankomatu we wskazanej lokalizacji w związku z brakiem możliwości realizacji zakresu kompleksowej naprawy schodów oraz podjazdu dla osób ze szczególnymi potrzebami”. Jak informuje Romualda Suchowiak, kierownik Wydziału Oświaty, Zdrowia i Kultury, decyzja ta została podjęta ze względu na znaczne nakłady finansowe, które byłyby konieczne w celu przeprowadzenia niezbędnych napraw.
„Spółdzielnia Mieszkaniowa w Luboniu nie jest odpowiedzialna za stan techniczny schodów przy bankomacie. Budowa obiektu była realizowana przez Bank PKO BP SA. Z informacji, które posiadamy, wynika, że obecnie trwają rozmowy oraz spór między PKO BP SA a Miastem Luboń, które jest obecnym właścicielem lokalu użytkowego w budynku Sikorskiego 3 na temat tego, kto ma realizować remont schodów i podestu. Spółdzielnia nie może przeprowadzać remontów w obiektach, które formalnie do niej nie należą i nigdy nie należały” – informuje nas Michał Szuster, Prezes Zarządu SM Luboń.
Z kolei Bank PKO BP, 11 lutego, poinformował nas, że: „Ze względu na stan schodów, została podjęta decyzja o likwidacji bankomatu nr S1PO1837, Luboń, ul. Sikorskiego 3. Trwają obecnie z Miastem Luboń rozmowy na temat rozwiązania umowy najmu za porozumieniem stron. Likwidacja bankomatu nastąpi najpóźniej w terminie do dwóch tygodni”.
W obliczu rosnącego zapotrzebowania na dostępność bankomatów, pojawia się pytanie o przyszłość takich lokalizacji oraz o to, czy instytucje finansowe dbają odpowiednio o swoich klientów.
Najprościej zlikwidować …. pieniądze wiedzą jak „golić” a coś zrobić dla klienta to bardzo trudna sprawa