12 października 2023 roku, Miasto Luboń reprezentowane przez Małgorzatę Machalską Burmistrz Miasta Luboń podpisało umowę na remont ul. 11 Listopada na odcinku od ul. Klonowej do ul. Kołłątaja z firmą BUD-MIX BUDOWNICTWO Michał Nowaczyk. Inwestycja została dofinansowana ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.
Koszt remontu ul. 11 Listopada na odcinku od ul. Klonowej do ul. Kołłątaja: 1 860 595,81 zł.
Wysokość dotacji: 1 255 537,26 zł.
Remont tej jednej z dłuższych ulic Lubonia rozpoczął się dopiero w lutym br. (planowo powinien rozpocząć się on pod koniec 2023 roku i zakończyć się w maju 2024 roku). 7 lutego rozpoczęto zrywanie chodnika od strony przedszkola „Czarodziejski Zamek”, w tym czasie wystąpiło kilkudniowe zwężenie drogi, wprowadzono ruch wahadłowy. Od 6 maja czasowe zamknięcie ulicy dotyczyło tylko jej części, jednak od 24 czerwca do końca lipca inwestor wraz z wykonawcą zadecydowali o całkowitym zamknięciu drogi na odcinku od ulicy Klonowej do ulicy Kołłątaja. „Wykonawca inwestycji firma BUD-MIX BUDOWNICTWO Michał Nowaczyk informuje, że dnia 24 czerwca 2024 roku rozpocznie się ostatni etap robót drogowych na odcinku od ul. Klonowej do ul. Kołłątaja. Zakończenie robót planowane jest na dzień 21.07.2024 r.” – głosiła ulotka wrzucana mieszkańcom ulicy do skrzynek, którzy nie byli jednak do końca zachwyceni z organizacji i przebiegu tego remontu.
Tymczasowa organizacja ruchu informowała o objazdach ulicami Klonową, Wojska Polskiego i Szkolną. Wyznaczono zastępcze parkingi dla mieszkańców odciętych posesji, między innymi przy Szkole Podstawowej nr 5, przy Przedszkolu „Małe Talenty”, na ul. Klonowej oraz wzdłuż ul. Westerplatte. Wykonawca inwestycji zobowiązał się, że będzie tak prowadzić prace, aby umożliwić wywóz odpadów komunalnych zgodnie z harmonogramem oraz w razie konieczności zapewni wjazd na teren remontowanej ulicy pojazdom uprzywilejowanym (straż pożarna, policja, pogotowie czy dostawcy).
Prace budowlane polegały na frezowaniu nawierzchni bitumicznej na odcinku 513 metrów. Wyremontowane zostały chodniki po obu stronach ulicy o łącznej długości 959 m. W ramach zadania wyregulowano studnie kanalizacyjne i studzienki ściekowe. Przed skrzyżowaniem z ul. Świerkową powstało nowe przejście dla pieszych. Natomiast przy istniejących już przejściach zamontowano specjalne nakładki z wypustkami w kolorze żółtym, stanowiące system ostrzegawczy dla osób słabowidzących. Ponadto w pasie jezdni zastosowano oznakowanie poziome.
Oprac. Beata Spychała